Købsvilkår

Ozoneair AB med organisationsnummer 559134-6480 sælger produkter via internettet til privatpersoner og virksomheder med organisationsnumre. Vi stræber efter altid at tilbyde den bedst mulige service til alle vores kunder. For at du skal føle dig sikker med at handle hos os, er der følgende købsbetingelser. Når du afgiver en ordre hos os, accepterer du disse købsbetingelser. Du skal være 18 år eller have en værges godkendelse, når du bestiller.

Bestilling
Når du har afgivet en ordre, sendes en ordrebekræftelse til den e-mail-adresse, du har angivet ved kassen. E-mailen indeholder alle oplysninger om din ordre, såsom fakturaadresse, leveringsadresse, produkter, priser og eventuelle forsendelsesomkostninger. Hvis der er noget galt med ordren, skal du straks kontakte os. Ring til os på 78 70 25 30, så hjælper vi dig.

Leveringstid
Normalt forlader din vare vores lager inden for 24 timer (hverdage) fra det tidspunkt, din ordre er blevet bekræftet. Et sporingslink via e-mail eller sms vil blive sendt til dig, når din vare sendes fra vores lager. I Danmark bruger vi Postnord til vores leverancer. Du kan læse mere om vores leveringsmuligheder ved kassen og se lagerstatus for vores produkter, når du afgiver din ordre.

Priser
Priserne på ozoneair.dk er angivet i DDK (danske kroner), alle priser inkluderer 25% moms. Eventuelle forsendelsesomkostninger tilføjes afhængigt af hvilken forsendelsesmulighed du vælger ved bestilling.

Betaling
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmåder:

Faktura: Kredittid på 14 dage fra den dag, varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
Konto: Klarna Konto er en kassekredit, som gives af Klarna. Den giver låntageren mulighed for at betale sine køb i månedlige afdrag med 1/24 (dog min. 89 kr.) af totalbeløbet eller ifølge de vilkår, der blev godkendt i kassen. For mere information om Klarna Konto inkl. generelle betingelser og standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger, klik her.
Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmeside. Her kan du finde deres brugervilkår.
Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.

Retur
Den nemmeste måde er at kontakte vores kundeservice er på telefon 78 70 25 30. Her kan du få hjælp uanset årsagen.

Fortrydelsesret
Du har ved lov 30 dages fortrydelsesret (åbent køb) fra det tidspunkt, du har modtaget din vare. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give os besked via telefon eller e-mail på kundeservice@ozoneair.com inden for 30 dage.

Du har ret til at undersøge produktet i det omfang, det kræves for at bestemme produktets egenskaber eller funktion. Du kan dog være tilbagebetalt til Ozoneair for afskrivning af produktet, hvis produktet er blevet brugt eller håndteret i større grad end nødvendigt for at bestemme dets egenskaber eller funktion. Et sådant fradrag kan udgøre den samlede pris for produktet. Produkter, der bruges i mere end 12 timer, anses for at have været brugt i højere grad end nødvendigt for at bestemme dets funktion og egenskaber, hvorfor returnering af sådanne produkter ikke er godkendt.

Ved brug af fortrydelsesretten tilbagebetales hele beløbet med fradrag for eventuelle ekstra forsendelsesomkostninger og afskrivninger. Vi tilbagebetaler beløbet inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Tilbagebetaling sker på samme måde som den oprindelige betaling blev foretaget. Gør du brug af din fortrydelsesret, skal produktet være i salgbar stand og returneres i original æske. Du er ansvarlig for varens stand, når du foretager en returnering.

Produktet kan returneres med vores egne retursedler. Vi opkræver 215 DDK for en returseddel.

For at meddele, at du ønsker at udøve din fortrydelsesret og samtidig bestille vores returlister, kan du kontakte os på tlf. 78 70 25 30 eller via e-mail.
Her finder du vores returformular, som du er velkommen til at udfylde og sende til vores kundeservice på kundeservice@ozoneair.com eller medtage i den originale embalage, når du returnerer den til Ozoneair.

Reklamation
Du har ret til at klage over et produkt i tre år. Fejlen skal rapporteres så hurtigt som muligt eller så snart fejlen opdages. Rapportering af produktfejl inden for 2 måneder betragtes altid som inden for rimelig tid. Efter 6 måneder skal du selv bevise, at fejlen var der fra starten eller skyldes en produktionsfejl.

I tilfælde af en godkendt reklamation er vi ansvarlige for alle omkostninger, inklusive forsendelse.  Løsning skal finde sted inden for en rimelig tid. Dette kan ske gennem reparation eller udskiftning til en ny og fejlfri vare.

Se flere oplysninger om din ret som forbruger på www.forbrug.dk. I tilfælde af tvist følger vi Forbrugerklagenævnets henstillinger. Hvis du ikke er tilfreds med vores behandling af klagen, kan du henvende dig til dem. Disse købsvilkår er uderlagt dansk lovgivning, samt vilkårne for for e-certificering. 

Alle klager håndteres gennem vores kundeservice. Kontakt vores kundeservice på tlf 78 70 25 30, så hjælper vi dig. Returnerer du et produkt med en klage beder vi dig om, at sende den sammen med en udfyldt returformular. Formularen kan downloades her eller sendes til dig ved at kontakte vores kundeservice. 

Garantibetingelser
Produkterne leveres med 5 års garanti ved fabrikationsfejl. Vores garanti påvirker ikke de rettigheder, du har som forbruger i henhold til købeloven. Vores garanti garanterer for, at produktet er fri for materialefejl og/eller produktionsfejl i en periode, der ikke overstiger 5 år fra købsdatoen. Eventuelle materiale – og/eller fabrikationsfejl repareres eller udskiftes med et nyt produkt. I år 4 og 5 i garantiperioden opkræver vi ingen omkostninger for materialer/komponenter, men en rimelig betaling for arbejdet i forbindelse med forbedring af fejlen. 

Denne garanti gælder for den oprindelige ejer, der har et købsbevis. Garantien kan ikke overføres, og garantiperioden begynder at gælde fra købsdatoen

Ikke-afhentede pakker
Hvis du ikke afhenter dine varer, opkræver vi vores omkostninger ved levering, retur og lageromkostninger. Omkostningerne til dette er i øjeblikket 395 DDK. Ikke-afhentede pakker tæller ikke som annullering af dit køb. Du skal altid underrette os om retten til fortrydelse, klage, udveksling eller returnering af din ordre.

Tvist
Ved eventuel tvist følger vi Forbrugerklagenævnets anbefalinger. 
Her kan du læse mere om Forbrugerklagenævnet. Se også EU Kommisionens hjemmeside som alternativ tvistløsning i henhold til onlinehandel http://ec.europe.eu/odr

Produktinformation
Vi forbeholder os retten til at foretage trykfejl på hjemmesiden, samt det endelige salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne afspejler det nøjagtige udseende af produkterne, da der kan forekomme mindre forskelle.