Conditions

General information

Legal name: Ozoneair AB Form of
organization: Administrative unit
SE-No: DK13043914
Address: Hammerensgade 1, 1267 København K, Denmark (not visiting address)
Email: kundeservice@ozoneair.com
Phone: 0045 78 70 25 30

Kontor og besøgsadresse i Sverige: Handelsvägen 19, 973 45 Luleå

Følgende vilkår og betingelser er gældende for alle bestillinger, der afgives af kunden, (herefter kaldet “dig” eller “du”), til Ozoneair AB (SE-nr. DK13043914; Svensk organisationsnr. 559134-6480), herefter kaldet “Ozoneair”, “os” eller “vi”, på Ozoneair websiden, mobil websiden, mobilapplikationer eller via telefon, (samlet kaldet “Ozoneair.dk”).

Ved at bruge ozoneair.dk og/eller afgive en bestilling erklærer du dig indforstået med disse vilkår og betingelser, (“betingelserne”). Vi beder dig sikre, at du har læst og forstået betingelserne, inden du afgiver din bestilling.

Kun personer, der er fyldt 18 år, ikke er under formynderskab, som har bopæl i Danmark, med undtagelse af Grønland og Færøerne samt virksomheder, der videresender post, kan afgive en bestilling.

Vi forbeholder os til enhver tid retten til at ændre disse vilkår uden forudgående varsel til dig. De betingelser, der vil være gældende for din bestilling, vil være dem, der fremgår af ozoneair.dk på det givne tidspunkt, du afgiver din bestilling.

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:     
1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.  
2. Indtast dine personlige oplysninger.

3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.
4. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.  
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

E-mærket og EE-trustmark

Ozoneair er både certificeret med det danske e-mærke og det europæiske Ecommerce Europe Trustmark.

e-mærket er den danske certificeringsordning, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Med e-mærket er du dækket af en køberbeskyttelse på op til 10.000 kroner per handel, og samtidig bliver Ozoneair som erhvervsdrivende løbende kontrolleret, så du er sikret en tryg og gennemskuelig e-handel. e-mærket er en nonprofit organisation stiftet i 2000 af Forbrugerrådet Tænk, Dansk Erhverv, DI, FDIH, Finansrådet, Dansk IT og HK. Læs mere på emaerket.dk.

EE-Trustmark beskytter dig, når du handler på tværs af landegrænser, inden for EU, og der opstår en klage. Hvis du ser EE-Trustmark på webstedet for en webshop, som du besøger, betyder det at virksomheden har forpligtet sig til at arbejde i overensstemmelse med e-handels kodekset (Ecommerce Europe Code of Conduct), for at garantere etiske standarder på den digitale markedsplads. Læs mere på ecommercetrustmark.eu/e-maerket/

e-tagged certification   ee trustmark certification

Betaling

Priserne, der er vist på ozoneair.dk, er angivet som DKK inklusive moms, men eksklusive leveringsomkostninger.

Vi opkræver ikke gebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.   

Når du har afgivet din bestilling, og hvis du har oplyst din e-mailadresse, vil du modtage en bekræftelse på e-mail. Hvis vi af en eller anden grund ikke kan ekspedere din bestilling, vil du høre fra os hurtigst muligt. Hvis vi allerede har modtaget betaling for bestillingen, vil vi forsøge at refundere det pågældende beløb via samme betalingsmåde, som du har brugt. Hvis alternative aftaler af en eller anden grund er nødvendige, vil du blive kontaktet af en Ozoneair-medarbejder for at arrangere refundering af beløbet.

Ved betaling på Ozoneair.dk accepteres betalingskort fra VISA og MasterCard (inkl. debit, Dankort m.m.). 

Klarna
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmåder:

  • Faktura (betal senere): Kredittid på 14 dage fra den dag, varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
  • Konto: Klarna Konto er en kassekredit, som gives af Klarna. Den giver låntageren mulighed for at betale sine køb i månedlige afdrag med 1/24 (dog min. 89 kr.) af totalbeløbet eller ifølge de vilkår, der blev godkendt i kassen. For mere information om Klarna Konto inkl. generelle betingelser og standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger, klik her.

Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmeside. Her kan du finde deres brugervilkår. Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.

Bankoverførsel
I enkelte tilfælde kan der indgås en direkte aftale mellem Ozoneair og dig som kunde, omkring betaling via bankoverførsel. Kontakt kundeservice@ozoneair.com for mere info.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Fragt

Varer købt på den danske hjemmeside leveres kun til adresser i Danmark med Postnord

Normal leveringstid er 4-7 hverdage (ikke lør-, søn- og helligdage). Vi bestræber os på at sende varen samme dag som den er bestilt, hvis dette sker inden kl. 12.00, eller dagen efter hvis bestillingen foretages senere. I nogle tilfælde kan det dog ske, at bestillingen ikke bliver behandlet inden for den tilstræbte tidshorisont, hvorved den normale leveringstid på 3-6 hverdage gælder fra aktivering af ordren (tidspunktet hvor betalingen gennemføres, og varen dermed sendes). I tilfælde hvor varen er i restordre tilstræbes en leveringstid på maks 4 uger. Du modtager en meddelelse når din vare sendes fra vores distributionslager. Hvis din bestilling ikke leveres til tiden, bedes du kontakte Ozoneair kundeservice på telefon 78 70 25 30 eller via e-mail til kundeservice@ozoneair.com.

Fortrydelsesret  

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 30dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@ozoneair.com eller ring til os på telefon 78 70 25 30 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. (Ved automatisk returnering eftersendes faktura for returfragt).

Hvis der er fejl på de varer, du har købt hos Ozoneair, efterlever vi alle garanti regler. Hvis du vil klage over åbenlyse materiale- eller fremstillingsfejl ved varer, som vi har leveret, herunder skade forårsaget under transport, bedes du underrette os herom ved at returnere varerne til os, ved hjælp af den medfølgende fortrykte returseddel.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Produktet forventes at være i stort set uændret stand, og returneres i original emballage.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen og teste dens funktionalitet en enkelt gang.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Ozoneair AB, Att: Fortrudt køb, Handelsvägen 19, 973 45 Luleå, Sverige

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

When you shop with us as a consumer, you have the right to claim for 60 months (5 years).

If your complaint is justified, it means that you can either get the item repaired, exchanged, money back or a discount in price, depending on the specific situation.

You must advertise within a “reasonable time” after you discover the error. If you advertise within two months after the error is detected, the complaint will always be timely.

If the complaint is justified, we will reimburse your (reasonable) shipping costs. The item must always be returned in proper packaging and remember to get a receipt for shipping so we can reimburse your shipping costs.

The item is sent to:
Ozoneair AB, Handelsvägen 19, 973 45 Luleå, Sweden

When returning the item, please include a detailed description of the problem.  

We do not receive parcels without distribution or parcels sent by mail. COD.

Privacy Policy  

For information about the personal data registered with Ozoneair AB see the page ” Cookies and personal data policy “.

As registered with Ozoneair AB, you always have the right to send us your objections to the registration. You also have the right to insight into what information is registered about you. You have these rights under the Personal Data Act. Inquiry in this regard is sent to: kundeservice@ozoneair.com .  

Appeals

If, as a consumer, you would like to complain about your purchase, contact customer service@ozoneair.com .
If we are unable to find a solution, you can file a complaint with:

Center for Complaints
Solution
Board of Directors Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk  

If you are resident in an EU country other than Denmark, you can complain to the EU Commission’s online complaint portal here – http://ec.europa.eu/odr   

Independence

If any of these terms are declared invalid or unenforceable by the courts or legislature, it will not affect the remaining terms which remain in force.

The terms and conditions of trade were last updated on 31.05.2019

Click on the links below to open that document.
(The documents can be downloaded and printed later)

Fortrydelsesformular – DK